tiistai 18. heinäkuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 28

Viime viikko oli puolimaratonin jälkeen kevyempi. Juoksin vain kolmesti ja suunnittelemani lihaskuntotreeni jäi tekemättä. Juoksukaan ei kulkenut kovin hyvin. Varsinkaan viikonloppuna kun ahdisti, eikä ollut kunnolla energiaa kun en ollut halunnut syödä. Varmaan olisi ollut järkevintä jättää lenkit viikonlopulta välistä niin suuren järkytyksen takia, mutta halusin kuitenkin päästä suunnitellut lenkit tekemään. 

Ensimmäisen kerran juoksin vasta keskiviikkona ja silloin tein 40 minuutin pk-lenkin. 

Lauantaina tein hieman kovemman lenkin, kymmenen minuutin verkan jälkeen yritin juosta 5 km 5 min/km vauhdilla mutta ei se kovin hyvin mennyt. Kolmen kilsan jälkeen vauhti hidastui ja vika kilsa meni melkein 6 min/km. Viiden kilsan pätkän keskivauhdiksi tuli 5:06 min/km ja keskisykkeeksi 182. Loppuverkankin lyhensin puoleen eli hölkkäsin vain viisi minuuttia. 

Sunnuntaina hölköttelin vajaan tunnin mutta juoksu tuntui raskaalta ja sykkeet huitelivat taivaissa. Ei hyvä lenkki. Olo oli koko ajan väsynyt ja nuutunut ja janoinen ja mahaan pisti. 

Ma-ti: Lepo.
Ke: Juoksu 40 min / 6 km, keskisyke 150, -vauhti 6:38 min/km.
To-pe: Lepo.
La: Juoksu 40 min / 7,3 km.
Su: Juoksu 57 min / 8,5 km, keskisyke 155, -vauhti 6:44 min/km.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti