maanantai 24. heinäkuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 29

Mulla on ollut nyt kaksi kevyttä viikkoa putkeen. Jotenkin on sellainen olo, että kun on kesä ja kisoja niin pitäisi tehdä viikottain kovia treenejä mutta menneellä viikolla niitä ei ollut ollenkaan ja siitä on ehkä vähän huono omatunto. Mutta kyllähän nuo kevyet viikot tekee varmasti hyvää, nyt niitä on vain sattunut kaksi peräkkäin

Tiistaina juoksin 43 minuuttia kevyesti. Lenkin puolessa välissä juoksin rennosti kovaa 8 x 50 metrin rykäisyjä. Ei jotenkin jäänyt kauhean hyvä fiilis tästä lenkistä, ei juoksu kulkenut vanhaan malliin.

Seuraava lenkki oli torstaina ja se oli 40 minuutin pk-lenkki. Sykkeet onneksi pysyivät hyvin tarpeeksi matalalla ilman että juoksusta tuli super hidasta. Pitkästä aikaa hyvä lenkki eikä pieni sadekaan haitannut, sopi hyvin mun valmiiksi ankeaan fiilikseen heh. Ennen lenkkiä kävin tunnin mittaisessa puistojoogassa. Se oli nopeatempoisempaa kuin mitä olen ennen tehnyt ja jopa tuntui kropassa, erityisesti jaloissa, joten jonkinmoisesta treenistä sekin kävi. Tuli myös huomattua, että mähän olen oikeastaan aika notkea! Muutenkin menneellä viikolla tuli arkisin tehtyä joogaa, meditaatiota ja yksi lyhyt 15 minuutin jumppa iltavuoron jälkeen. 

Lauantaina tein parinkymmenen minuutin mittaisen jumpan, jossa oli liikkeinä punnerruksia, yhden jalan kyykkyä, ojentajapunnerruksia, vinottaisia vatsarutistuksia, burbeita ja lankkua. 

Sunnuntaina lähdin aamupäivästä tunnin hölkälle. Ja pitkästä pitkästä aikaa tarkeni topilla! Tämä lenkki oli ehkä paras kahteen viikkoon, juoksu kulki ihan mukavasti ja syke pysyi tarpeeksi matalalla. Ehkä itsellä oli semmoinen olo että aavistuksen reippaampaa olisin halunnut mennä. Aika kului kuitenkin nopeasti kun mielen päällä oli niin paljon käsiteltäviä asioita ja ajatuksia. Kyllä tää juokseminen on vaan tärkeä henkireikä, juoksun aikana pystyy niin hyvin pohtimaan asioita ja saamaan ajatuksiaan kokoon. 



Ma: Lepo / rentouttava jooga 40 min.
Ti: Juoksu 43 min / 6,6 km. Keskisyke 152, -vauhti 6:32 min/km
Ke: Lepo / kevyt lihaskuntotreeni 15 min.
To: Puistojooga 1h. Juoksu 40 min / 6,1 km. Keskisyke 147, -vauhti 6:34 min/km.
Pe: Lepo.
La: Kotijumppa 21 min.
Su: Juoksu 1 h / 8,9 km. Keskisyke 148, -vauhti 6:43 min/km.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti