maanantai 4. syyskuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 35

Loma on liikkumista varten! Viime viikko oli tosiaan mun vika lomaviikko ja päätin pyhittää sen liikkumiselle kun kerrankin oli aikaa. 

Maanantaina lähdin heti aamusta Kalajoelle kiertämään 20 kilsan Siipojoen lenkkiä. Kävelin aika rauhallisesti puoleen väliin asti kuvaillen vähän sitä sun tätä. Loppu matkasta en jaksanu enää kuvata vaan halusin päästä jo kotiin. Vajaa kuusi tuntia meni koko lenkkiin vaikka en pitänyt yhtään evästaukoa vaan söin kävellessä. 
Illalla tein Yogaiasta viidentoista minuutin energisoivan core flown.  

Tiistaina juoksin viikon kovimman treenin, kilsan vetoja pitkästä aikaa. Alkuun verkkailin tihkusateessa 15 min / 2,3 km. Sen jälkeen sade yltyikin aika kovaksi mutta se ei menoa haitannut, mie en oo sokerista! Vetoja tein kuusi kappaletta, kolmella ekalla pyrin pitämään sykkeen 175 - 180 välissä ja kolmella jälkimmäisellä 180 ja 190 välissä. Vetojen välissä jäähdyttelin 3 minuuttia. 
Näin vedot kulkivat:
1) 4 min 44s, keskisyke 176
2) 4 min 39s, keskisyke 174
3) 4 min 40s, keskisyke 175
4) 4 min 12s, keskisyke 179
5) 4 min 33s, keskisyke 180
6) 4 min 29s, keskisyke 181.
Viimeiset kaksi vetoa jouduin juoksemaan törkeän kovaan vastatuuleen ja se söi vauhtia. Mietinkin jätänkö kuudennen vedon tekemättä mutta päätin kuitenkin sen vielä juosta. Loppuun jäähdyttelin 15 min / 2,1 km. Treenin kokonaiskesto oli 1h 13 min ja kilsoja kertyi 11,1. 
Illalla tein Yogaiasta kehonhuoltoa. 


Keskiviikkona kävin treenamassa salilla jalat, olkapäät ja keskivartalon. Lisäksi kävin pyöräileen 9,5 km ja käveleen 3,7 km.

Torstaina tein toisen lenkin, 45 min pkta jonka välissä 8 x 50 metrin kovaa mutta rentoa vetoa. Tällä lenkillä harmiksi en saanut pidettyä sykettä pk:n aluella, mutta ei se mennyt paljoa yli. 
Lenkin päätteeksi vielä kahvakuulailin 29 min. 

Perjantaina treenasin salilla kädet, rinnan ja yläselkää. 

Lauantaina tein ihanan kevyen puolen tunnin hölkän. Tällä kertaa sykekin pysyi mukavan matalalla. 

Sunnuntaina oli vuorossa kahden tunnin pitkis. Sää oli oikein mukava, aurinko paistoi niin että t-paidalla tarkeni. Pitkät trikoot olis voinut kyllä vaihtaa shortseihin. Kaksi tuntia kului tosi nopeasti- Ihan niin kovaa en saanut sykkeen takia juostua kuin olisin halunnut. Viimeiset 10 minuuttia kuitenkin juoksin kovempaa. Kahteen tuntiin kertyi kilsoja 18,3. 

Ma: Luontopolku 20 km / 6 h. Energisoiva core flow 15 min.
Ti: Juoksu 11,1 km / 73 min. Kehonhuolto 23 min.
Ke: Sali 47 min. Pyöräily 27 min. Kävely 35 min.
To: Juoksu 6,8 km / 45 min, keskisyke 156, -vauhti 6:39 min/km. Kahvakuulailua 29 min.
Pe: Sali 33 min.
La: Juoksu 4,5 km / 30 min, keskisyke 148, -vauhti 6:38 min/km.
Su: Juoksu 18,3 km / 2 h, keskisyke 153, -vauhti 6:34 min/km.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti