tiistai 12. syyskuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 36

Oikein mukava treeniviikko jälleen kerran takana. Juoksukilometrejäkin kertyi mukavat 51,7. Oonkohan koskaan juossut viikossa yli viittäkymmentä kilometriä? En muista ainakaan. Kilometrit kertyivät yhdestä pidemmästä reippaasta juoksusta, kahdesta 45 minuutin pk:sta ja tämän vuoden pisimmästä lenkistä.

Tiistaina tein ekan lenkin. Lämmittelin alkuun 15 min / 2,3 km ja sen jälkeen 50 minuuttia reippaasti mutta rennosti. Keskivauhti tuolle oli 5:21 min/km, keskisyke 170 ja kilsoja kertyi 9,3. Loppuun vielä verkkasin pari kilsaa ja näin koko lenkille tuli pituutta 13,7 km. Mulla ei oo minkäänlaisia muistikuvia tästä lenkistä, en muista edes missä juoksin! Joten en osaa sanoa miten juoksu kulki ja miltä se tuntui. 

Torstaina juoksin pk-lenkin, 45 minuuttia ja välissä 7 x 50m rentoa ja reipasta vetoa. Juoksu kulki ihan hyvin, mutta otin nuo vedot paljon rauhallisemmin kuin aikaisemmin. 

Perjantaina juoksin toisen kevyen lenkin mutta tää oli puolestaan ihan kauhea. Puoli tuntia ennen lenkille lähtöä mulle iski aivan tajuton väsymys ja sain vaivoin itteni ylös ulos ja lenkille. Koko juoksun ajan oli väsynyt olo, syke koholla, vauhti löntystelyä joten päätin juosta pari minuuttia lyhemmän lenkin. 

Lauantaina treenasin salilla kädet, rinnan ja yläselkää. 

Sunnuntaina uhmasin sateista keliä ja lähdin 25 kilsan pitkikselle. Mukana oli yksi geeli jonka otin 12 kilsan kohdalla, vettä ja urheilujuomaa hörpin 3 kilsan välein. Otin alun aika rauhallisesti koska pitkillä lenkeillä tuppaa syke aina loppua kohden nousemaan. Siinä lenkin puolessa välissä kiristin vähän vauhtia mutta 20 kilsan kohdalla se taas hidastui. Juoksu tuntui eniten polvissa ja jalkapohjissa. Ihan ok lenkki, mutta onneksi noin pitkiä lenkkejä ei kuitenkaan tarvi viikottain tehdä, huh! Aikaa kului mulla 2 h 46 min. Melkein kolme tuntia pelkkää juoksua, ilman musiikkia ja juttuseuraa. 



Ma: Pakaratreeni 10 min.
Ti: Juoksu 13,7 km / 1 h 19 min.
Ke: Kävelyä ja kuvailua 2 h. Lantiota avaava flow 15 min.
To: Juoksu 6,8 km / 45 min. Keskisyke 150, -vauhti 6:37 min/km.
Pe: Juoksu 6,2 km / 43 min. Keskisyke 149, -vauhti 6:57 min/km.
La: Sali 33 min.
Su: Juoksu 25 km / 2 h 46 min. Keskisyke 151, -vauhti 6:39 min/km.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti