sunnuntai 12. marraskuuta 2017

Viikkojen 44 ja 45 treenit

Jes, juoksu on ehkä pikkasen paremmin alkanut kulkemaan. Harmi että tämä mennyt viikko on ollut taas semmoista haipakkaa ettei lenkille ole ehtinyt. Mutta onneksi nyt peruskuntokaudella voi treenata vähän rennommalla otteella eikä tarvitse stressata jos jää treenejä tekemättä.
Kävin eräänä lauantaina tekemässä porrastreeniä monen vuoden jälkeen. Tänne Kokkolaan on vasta rakennettu portaat ja ne ovat ilmeisesti olleet kuntoilijoilla ahkerassa käytössä. Itse pääsin ne nyt vasta testaamaan. Portailla on hyvin pituutta, ehkä 80 metriä arvioisin. Ne ovat myös hyvin leveät että kaksi ihmistä mahtuu juosta niillä vierekkäin. Omaan makuuni askelmat ovat ehkä lankun verran liian pitkät ja askelväli saisi olla vähän korkeampi. Johtuu ehkä siitä että olen todella lyhyt, pidemmillä ihmisillä on varmaan helpompi juosta niillä. 
Juoksin portaat ensin ylös viisi kertaa "loikkien" joka toiselle askelmalle, sitten pieni lepo. Sen jälkeen juoksin portaat viisi kertaa ylös terävästi astuen jokaiselle askelmalle ja taas pieni lepo. Loppuun vielä kerran tai pari portaat kevyesti ylös hölkäten. 



Vk 44
Ma: Juoksu 8,55 km / 50 min. Alkuun 10 min verkkaa / 1,6 km. Sitten 30 min reippaasti syke 160-175 välillä. Keskivauhti oli 5:29 ja kilsoja kertyi 5,5. Loppuun verkkaa 10 min / 1,5 km. 
Ti: Sähly n. 50 min. Keskisyke 164, maksimi- 200.
Ke: Lepo.
To: Hölkkää 4,7 km / 30 min. Keskisyke 143, -vauhti 6:25 min/km.
Pe: Lepo.
La: Hölkkä- ja porrastreeni 66 min / 7,4 km.
Su: Kuntosali 40 min.

Vk 45
Ma: Lepo.
Ti: Sähly 51 min. Keskisyke 164, maksimi- 196.
Ke: Lepo.
To: Hölkkää 6 km / 40 min. Keskisyke 136, -vauhti 6:37 min/km.
Pe: Lepo.
La: Kuntosali 40 min.
Su: Kuntosali 45 min.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti