maanantai 21. elokuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 33

Viime viikko oli periaatteessa toinen kova viikko peräkkäin. Treenien kanssa sai kyllä venkslata sillä olin reissussa keskiviikosta sunnuntaihin. Niimpä juoksin maanantaista keskiviikkoon ja kun ottaa huomioon edellisen viikon sunnuntain pitkiksen niin juoksukilometrejä kertyi neljän päivän aikana 50. Pikkuisen keskiviikkoaamun lenkillä vasemman jalan penikoihinkin sattui pitkästä aikaa, joten neljän päivän juoksutauko teki varmasti ihan hyvää. Ja toki noina päivinä tuli käveltyä ihan kiitettävästi.

Maanantaina oli siis mun ihka ensimmäinen kesälomapäivä ja aloitin sen kolmen tunnin ulkoilulla. Kävelin ja pyöräilin kameran kanssa lintuja kuvaten. Päivällä hölkkäilin kevyesti 45 minuuttia ja siihen päälle tein 15 minuuttia kotijumppaa. Illalla vielä kävelin 3,5 kilsaa.

Tiistaina tein nostalgiatreenin. 3 minuuttia kovaa, 2 minuuttia kevyesti ja tätä vuorottelin 50 minuutin ajan. En ole moneen vuoteen tehnyt tämän tyyppistä treeniä ja huhhuh että oli killeriä! Varsinkin kun oli pari tuntia aikaisemmin vetänyt kunnon burgeriannoksen naamaan. Ei kauhean hyvältä juoksu tuntunut kun mahassa painoi raskas ruoka, joka suolaisuudensa takia janotti heti ensi metreistä lähtien. Tarkoitus oli tehdä tuota treeniä 60 minuuttia mutta en millään pystynyt. Nuo kovat osuudet halusin juosta alle 5 min/km vauhdilla. Alkuun verkkailin 10 minuuttia ja loppuverkan tein tällä kertaa avojaloin kävellen, ravistellen ja venytellen jalkoja ja vähän kevyen kevyesti hölkkäillen nurmikolla. Yhteensä kilsoja kertyi 10,9 km.


Keskiviikkona jouduin tekemään toisen kovan treenin ja vieläpä aamulla. 10 minuutin verkan jälkeen 45 minuuttia reippaasti 5 - 5:30 min/km vauhdilla. Yllättäen tää lenkki kulkikin tosi hyvin, varmaanki mun kroppa on kesän aikana tottunut noihin aamulenkkeihin. Reipas vauhti tuntui tosi hyvältä ja välillä meinasi vauhti kiihtyä ulos tavoiteajasta. Reippaan osuuden keskivauhdiksi tuli 5:10 min/km. Loppuun verkkailin vielä 5 minuuttia ja tunnin treenille mittaa tuli 10,9 km. 

Loppu viikko menikin siellä reissussa ja sunnuntaina tein illalla ennen nukkumaanmenoa kehonhuoltojoogan 30 min.

Ma: Juoksu 6,8 km / 45 min. Keskisyke 146, -vauhti 6:39 min/km.
Ti: Juoksu 10,9 km / 60 min, josta alkuverkkaa 1,45 km / 10 min. 
Ke: Juoksu 10,9 km / 60 min, josta verkat yhteensä 2,2 km / 15 min. 
Su: Kehonhuoltojooga 30 min.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti