maanantai 2. lokakuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 39 - takaisin liikunnan pariin

Viime maanantaina alkoi pikku nuha jo kyllästyttään. Kun oireet eivät pahentuneet eikä olo muutenkaan ollut kauhean kipeä päätin lähtä kokeileen miltä salitreeni tuntuisi. Tein kevyemmin mitä normaalisti mutta aiettä tuntui hyvältä päästä edes vähän liikkumaan. Treenasin olkapäät, jalat ja keskivartalon.

Tiistaina ja keskiviikkona en ehtinyt liikkua mutta torstaina havahduin siihen, että mitään nuhaoireita ei enää ollutkaan! Eli eikun uudestaan salille ja tällä kertaa treeni tutuilla painoilla. Treenasin hauiksen, ojentajat ja yläselkää.

Perjantaina kokeilin vähän juoksua. Kahden viikon tauon jälkeen ei oikein tuntunut hyvälle. Juoksuasento oli mitä oli ja vaikka syke pysyi mukavan matalalla ei juoksu tuntunut kropassa hyvältä eikä helpolta. Juoksin vain viisi kilsaa ja pidin välillä kuvaustaukoja. Tuo ruska on aivan mieletön! 

 Kuvituskuvana vähän vanhoja lenkkimaisemia Kokkolasta. Ehkä kohta taas pääsis näihin maisemiin juokseen...

Lauantaina lähdin taas salille ja nyt tein olkapää-jalkatreenin päätteeksi Janni Hussin vatsalihastreenin. Janni Hussi on mulle tietyinlainen "esikuva" tai tyyppi jota ihailen. Hänellä on tosi hyvä ja positiivinen asenne, hyvä työmoraali, hän on kaunis ja hänellä on hyvä kroppa. Seuraa hänen tekemisiään Instagramissa, luen hänen blogiaan sekä seuraan Youtube-kanavaansa. Juurikin tuonne Youtubeen hän on ladannut pari treenivideota ja sieltä tuon vatsalihastreeninkin nappasin.

Sunnuntaina mietin pitkään lähdenkö lenkille vai tekisinkö Youtubesta Hussin 30 minsan cardiotreenin. Hieman enemmän houkutti tuo cardio joten päädyin siihen. Olin kyllä todella positiivisesti yllättynyt että jaksoin Hussin tahdissa treenata ja loppupeleissä en puuskuttanutkaan pahasti vaikka hiki kyllä virtasi! Ei ehkä ollut paras idea tehdä tuota treeniä jalkapäivän jälkeen, nyt meinaan kropassa tuntuu! 


Nytpä mulla sitten alkaakin peruskuntokausi, tarkoituksena juosta kolme lenkkiä viikossa, kevyttä, lyhyttä ja pitkää. Ehkä johonkin väliin voisi jonkun vauhtikestävyyslenkin tunkea, mutta pääsääntöisesti peekoota. Jos vielä yhdesti tai kahdesti ehtisi salillakin käymään niin olisin enemmän ku tyytyväinen. Näköjään joku pieni salikärpänen päässyt puremaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti