keskiviikko 29. marraskuuta 2017

Treenikatsaus viikkoihin 46 ja 47

Juoksu on kulkenut todella vaihtelevasti viime viikkoina. Kieltämättä nuo liukkaat tiet tekevät juoksusta vieläkin vaikeampaa, pitäisi ne nastalenkkarit hankkia ihan oikeasti. Tai sitten voisi tulla lunta että pääsisi hiihtämään. 
Kovat lenkit ovat kulkeneet ihan mukavasti. Viikolla 46 juoksin kovan lenkin keskiviikkona. Juoksin alkuun lämmittelyksi 15 min / 2,3 km. Sen jälkeen 2 x 10 minuutin tasavauhtista reipasta ja niiden välissä kolmen minuutin kävelypalauttelu. Molemmat reippaat pätkät kulkivat helposti, ensimmäisen kymmenminuuttisen aikana juoksin hieman reilu 2 km keskivauhdilla 4:53 ja -syke oli 177. Toisella vedolla juoksin 30 metriä pidemmästi, keskivauhti oli 4:49 min/km ja -syke 180. Loppuun vielä 15 min / 2,2km verkkaa. 
Viikon pitkä lenkki oli yhtä tahtojen taistelua. Laitoin aivan liikaa vaatetta päälle ja olin läkähtyä. Juoksu ei tuntunut hyvältä ja ajattelin että juoksen vain 50 minuuttia. Jotenkin kummasti se juoksu vain alkoi tuntua paremmalta ja päätinkin kiertää pidemmän lenkin ja jaksoin kuin jaksoinkin hitaasti hölkötellä suunnitellun 100 minuuttisen lenkin. Sen jälkeen kelpasi sauna ja saunasiideri.

Seuraavalla viikolla kova lenkki alkoi myös 15 min / 2,3 km verkalla. Sen jälkeen 40 minuuttia reipasta vauhtia. Ajattelin pitää sykkeen lähempänä 160 kuin 170, mutta niin hyvältä tuntui kovempi vauhti että annoin vain mennä. 40 minuutissa juoksin 7,3 km, keskivauhti oli 5:31 min/km ja -syke 171. Loppuun 15 min / 2,1 km verkkaa.



Viikko 46
Ma: Juoksu 40 min / 6,3 km, keskisyke 132, -vauhti 6:22 min/km.
Ti: Lepo.
Ke: Juoksu 56 min / 9,15 km. 
To-pe: Lepo.
La: Juoksu 1h 40 min / 14,1 km, keskisyke 153, -vauhti 7:05 min/km.
Su: Lihaskuntopiiri kotona 19 min.

Viikko 47
Ma: Juoksu 32 min / 4,6 km, keskisyke 148, -vauhti 6:57 min/km.
Ti: Sähly 53 min, keskisyke 164, maksimi- 197.
Ke: Lepo.
To: Lihaskuntopiiri kotona 24 min.
Pe: Lepo.
La: Juoksu 40 min / 5,8 km, keskisyke 146, -vauhti 6:51 min/km.
Su: Juoksu 70 min / 11,7 km.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti